ДОСЕН — МІЖНАРОДНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ СОЦІАЛЬНО-ЕМОЦІЙНИХ НАВИЧОК

Україна вперше у 2023 році долучилася до першого масштабного міжнародного дослідження соціально-емоційних навичок, яке здійснює Організація економічного співробітництва та розвитку (OEСР) в різних країнах світу.






Україна вперше у 2023 році долучилася до першого масштабного міжнародного дослідження соціально-емоційних навичок, яке здійснює Організація економічного співробітництва та розвитку (OEСР) в різних країнах світу.

У ДоСЕН беруть участь 15 країн світу, серед яких Болгарія, Бразилія, Індія, Індонезія, Іспанія, Італія, Китай, Колумбія, Мексика, Об’єднані Арабські Емірати, Перу, Україна, Фінляндія, Чилі, Японія. Співорганізатором дослідження в Україні є Державна служба якості освіти України та громадська організація «ЕдКемп Україна» як Національний центр ДоСЕН. Дослідження соціально-емоційних навичок в Україні здійснюється за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».


 

Дослідження соціально-емоційних навичок проведено серед учнів/учениць 232 шкіл України. У ДоСЕН брали участь діти 10-ти й 15-ти років, а також батьки, вчителі та керівництво закладів освіти.

До вибірки учасників Кіровоградської області увійшли 423 учні з 11 закладів загальної середньої освіти Кропивницької, Гайворонської, Первозванівської, Злинської, Знам'янської, Новгородківської, Олександрійської, Новоукраїнської, Смолінської територіальних громад.

Дослідження відбулося з 19 до 28 вересня 2023 року у 24 сесії, з використанням 189 комп'ютерів для учасників. Учасники дослідження пройшли опитування на спеціально створеній онлайн-платформі, перебуваючи в цей час безпосередньо в приміщенні закладу освіти. За процесом слідкували представники організаторів дослідження. Його результати за даними всіх країн будуть оприлюднені у 2024 році. Організатори проведення дослідження гарантують конфіденційність інформації, обробка опитувальників відбуватиметься автоматизовано, жодна з освітніх установ доступу до них не матиме. 

Опитування здійснювалося за моделлю «Велика п’ятірка» та вимірює рівень сформованості 17 соціально-емоційних навичок учнів: самоконтроль, відповідальність, наполегливість, мотивація досягати успіху, самоефективність, товариськість, упевневненість у собі, енергійність, стресостійкість, оптимізм, контроль над емоціями, співпереживання, довіра, взаємодія, толерантність, допитливість, креативність.