PISA-2025: ЗАВЕРШЕНО ОСНОВНИЙ ЕТАП

 

4 травня 2025 року в Україні завершився основний етап збору даних дев’ятого циклу Міжнародного дослідження якості освіти PISA-2025.



З 17 березня до 4 травня майже 9 тисяч українських 15-річних учнів і студентів із 298 закладів освіти  виконували тестові завдання у спеціальному комп’ютерному середовищі PISA. Через безпекові ризики долучитися до цього циклу дослідження змогло лише учнівство 17 регіонів нашої країни: Вінницької, Волинської, Житомирської, Закарпатської, Івано-Франківської, Київської, Кіровоградської, Львівської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Тернопільської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей та міста Києва.

В період з 17 до 26 березня 2025 року в Кіровоградській області проведений  основний етап міжнародного дослідження якості освіти PISA-2025. 

Учасниками основного етапу міжнародного дослідження якості освіти PISA-2025 стали 334 учнів/студентів, що становить 92,8% від загальної кількості вибірки учасників із 12 закладів освіти Кіровоградської області, зокрема: Кропивницької міської ради, Олександрійської міської ради, Знам'янської міської ради, Благовіщенської міської ради, Світловодської міської ради, Маловисківської міської ради, Устинівської селищної ради, Онуфріївської селищної ради, Заваллівської селищної ради, Суботцівської сільської ради.

Варто зазначити, що всі завдання PISA є компетентнісно орієнтованими. Основна мета дослідження — не перевірка знань із конкретних навчальних курсів, а визначення вміння застосовувати здобуті знання у реальних життєвих ситуаціях.

Нагадуємо, що учасники дослідження проходили тестування з трьох ключових галузей — читанняматематики та природничо-наукових дисциплін. Основною галуззю цьогорічного циклу стала природничо-наукова, тому учні виконували більшу кількість завдань саме з цієї галузі. Це дасть змогу отримати детальніші дані про рівень сформованості відповідної компетентності, глибше проаналізувати чинники, що впливають на результати, і відстежити тенденції розвитку природничо-наукової грамотності у часі, адже основна галузь циклічно повторюється кожні дев’ять років. Крім того, частина учнів виконувала завдання з інноваційної галузі «Навчання у цифровому світі» (Learning in the Digital World, LDW) та додаткової галузі — оцінювання знань з англійської мови (Foreign Language Assessment, FLA). Україна стала однією з 22 країн-учасниць, які долучилися до тестування з англійської мови.

Це вже третя участь України у PISA (після циклів 2018 і 2022 років) та друга, проведена в умовах повномасштабної війни. Попри виклики воєнного часу — повітряні тривоги, перебої з інтернетом — дослідження успішно реалізоване завдяки спільним зусиллям учнів, батьків, педагогів, адміністрацій закладів освіти й національної команди PISA.

Результати дослідження допоможуть не лише порівняти освітні досягнення українських учнів з результатами їхніх однолітків з інших країн, а й оцінити вплив війни на освітню систему та визначити напрями для її подальшого розвитку. Усі дані PISA є деперсоніфікованими і використовуються для визначення показників на рівні країни, а не на рівні окремого закладу чи регіону. Головна мета дослідження — побачити, якими є освітні досягнення України у міжнародному контексті, порівняти їх із результатами інших країн та визначити шляхи для подальшого розвитку нашої освіти з урахуванням досвіду інших країн, які показують високу результативність.

Більше інформації про специфіку дослідження PISA важливість участі в ньому для нашої країни на сторінці дослідження.

Докладніше на сторінці УЦОЯО .