Український центр оцінювання якості освіти у грудні 2025 року проводитиме очні та онлайн-зустрічі з освітянами в регіонах. На цих заходах будуть представлені результати основного етапу третього циклу загальнодержавного зовнішнього моніторингу якості початкової освіти (ЗЗМЯПО), а також підсумки пілотування нової моделі державної підсумкової атестації (ДПА) учнів 4 класу.
В програмі інформаційних заходів передбачені:
1. Презентація результатів третього циклу загальнодержавного
зовнішнього моніторингу якості початкової освіти 2024 року;
2. Презентація результатів про проведення пілотного етапу державної підсумкової атестації на
рівні початкової школи (ДПА-4) у 2025 році;
3. Сесія «питання-відповідь», під час якої учасники
заходу матимуть змогу поставити питання спікерам – працівникам УЦОЯО, що
стосуються питань, висвітлених під час презентацій.
Навесні
цього року було опубліковано Частину І звіту за
результатами третього циклу ЗЗМЯПО, основний етап якого проведено навесні
2024 року. Протягом наступних місяців фахівці Українського центру оцінювання
якості освіти
здійснили поглиблений аналіз і підготували Частину ІІ звіту,
присвячену чинникам, що впливають на якість початкової освіти. Крім того,
підготували знеособлені масиви даних ЗЗМЯПО-2024. Вони відкриті для використання й дають змогу
дослідникам і аналітикам реалізовувати власні дослідницькі запити.
Ще одним
важливим результатом роботи стали Методичні рекомендації для
вчительства початкової школи. Нагадаємо також, що для вчительства, яке прагне
не лише ознайомитися з результатами моніторингу, а й оцінити рівень навчальних
досягнень своїх класів, УЦОЯО пропонує діагностувальний інструмент.
У 2024 та 2025 роках
відповідно до реалізації Стратегії розвитку освітніх оцінювань у сфері загальної середньої
освіти в Україні до 2030 року для осіб, які завершували здобуття початкової освіти, було проведено пілотну
ДПА у формі зовнішнього незалежного оцінювання. У кожному її етапі брали участь
до 2000 дітей.
Метою пілотування ДПА у 2024 році відповідно до наказу Міністерства освіти
і науки України від 24.01.2024 № 82 було напрацювання моделі ДПА. Пілотування
процедури ДПА у 2025 році відповідно до наказу Міністерства освіти
і науки України від
04.02.2025 № 149 передбачало апробацію вдосконаленого інструмента оцінювання,
зокрема:
1)
організацію усної взаємодії для оцінювання комунікативної та мовленнєвої
компетентностей;
2)
виконання дослідницьких завдань із математики;
3)
виконання удосконалених та нових (спрямованих на перевірку інших умінь)
тестових завдань атестаційних робіт із математики, української мови та читання.
Результати проведення пілотування ДПА у 2025 році буде подано у звіті.
Докладніше на сторінці УЦОЯО.




